Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan AKKE-rahoituksen menestystarinoista ja uusista mahdollisuuksista 30.10.

Nainen polkupyörän kanssa, taustalla metro.

Alueiden kestävän kasvun ja elinvoiman AKKE-rahoitus on löytänyt paikkansa uusimaalaisten, alueen omista lähtökohdista kumpuavien hankkeiden tukemisessa. Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan, mitä Uudenmaan AKKE-rahoituksella on saatu aikaan sekä samalla osallistumaan näillä näkymin Uudenmaan liiton viimeiseen AKKE-hakuinfoon. Tilaisuus järjestetään keskiviikkona 30. lokakuuta klo 12–16 Pikku-Finlandiassa Helsingissä. Hakuinfoon voi osallistua myös etänä.

Vuosina 2020-24 Uudenmaan liitto on rahoittanut 67 hanketta, yhteensä noin yhdeksällä miljoonalla eurolla. Nyt vaikuttaa kuitenkin siltä, että AKKE-rahoituksen aikakausi on tältä erää päättymässä, sillä nykyisen Suomen hallituksen budjetissa sitä ei myönnetä enää maakunnille omaehtoiseen kehittämiseen.

Vielä on kuitenkin hetki Uudenmaan AKKE-aikakautta jäljellä. Uudenmaan liitolla on vielä jakamatonta AKKE-rahaa noin miljoonan euroa. Viimeinen AKKE-rahoitushaku on auki 1.11.2024–10.1.2025.

Osallistumalla paikan päälle varmistat mahdollisuutesi saada ensikäden tietoa ja kokemuksia vaihtoehtoisista rahoitusmahdollisuuksista. Tilaisuuden hakuinfon osuus striimataan ja tallennetaan Uudenmaan liiton Youtube-tilille.

Ilmoittaudu mukaan 16.10. mennessä. Kutsua saa välittää eteenpäin. Tavataan Pikku-Finlandiassa!

12.00 Tervetuloa
Tilaisuuden juontajat
Kehittämispäällikkö Outi Ervasti, Uudenmaan liitto
EU-erityisasiantuntija Venla Virkamäki, Uudenmaan liitto

12.05 Tilaisuuden avaus
Uudenmaan maakuntajohtaja Tuija Telén

12.15 Tuloksia Uudellamaalla vuosina 2021–2022 rahoitetuista AKKE-hankkeista
Hanketoimijat esittelevät tuloksia ja jakavat kokemuksia AKKE-rahoituksen merkityksestä ja mahdollisuuksista

12.55 Puheenvuoro – AKKE-rahoituksen lyhyt historiikki TEM:n näkökulmasta
Johtava asiantuntija Petra Stenfors, työ- ja elinkeinoministeriö

13.05 Paneelikeskustelu: Mistä Uusimaalaiset hakevat jatkossa rahoitusta ja miten vastataan huoleen?

13.30 Kahvitauko ja verkostoitumista

14.00 Alustava varaus: Syksyn uuden AKKE-rahoitushaun esittely ja hakuinfo
Vahvistuu 23.9. Hakuinfo järjestetään hybridinä

16.00 Tilaisuus päättyy
Mahdollisuus jatkaa keskustelua tilassa 16.30 saakka

Outi Ervasti

Kehittämispäällikkö

Uusimaa-ohjelma, työllisyys- ja elinkeinopolitiikka, Uudenmaan edunvalvonta, AKKE-rahoitus sekä Uudenmaan yrityspalkinto. Aluekehittämisen johtaja Eero Venäläisen varahenkilö.

Hakuinfo:

Johanna Loima

Hankesuunnittelija

AKKE-rahoituksen ja muun hankehallinnon tuki- ja asiantuntijatehtävät

RahoitusTapahtumat