TE-palvelut uudistuvat Uudellamaalla – Tervetuloa tilaisuuksiin 6.6. ja 18.6.

Miten suunnitelmat työ- ja elinkeinopalveluiden siirrosta Uudenmaan yhdeksälle työllisyysalueelle etenevät? Tule kuulolle TEPA24 Uusimaa -hankkeen järjestämiin tilaisuuksiin kesäkuussa.

Tepassa tapahtuu live 6.6.

Tepassa tapahtuu live – yhteistyökeskusteluiden jatkot järjestetään torstaina 6.6. kello 13.00–15.30 Teamsin välityksellä. Tilaisuus on jatkoa työllisyysalueiden aamuisille yhteistyökeskusteluille TEM:n ja Uudenmaan ELY:n kanssa. Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan alla.

Yleisen tilannekuvan lisäksi iltapäivän aikana kuullaan hankkeen temaattisten ryhmien ajankohtaisia ja kiinnostavia nostoja. Aiheina ovat työnantaja- ja yrityspalvelut, kotoutuminen ja maahanmuutto, oppilaitosyhteistyö, hankinta-yhteistyötä ja viestintä.

Aika: Torstai 6.6.2024 kello 13–15.30
Paikka: Teams

13.00 Tilaisuuden avauspuheenvuoro
TEPA24 Uusimaa -hankkeen projektipäällikkö Anne Laitinen

13.10 TE-uudistuksen tilannekuvaa
Vento & Pernu työllisyys Oy:n erityisasiantuntija Eetu Pernu

13.30 Kohti parempaa yritys- ja työnantajayhteistyötä
Uudenmaan liiton kehittämispäällikkö Outi Ervasti & kommenttipuheenvuoro Lohjan yrityspalvelupäällikkö Mika Hämeenniemi

13.50 Ajankohtaista kotoutumisesta
TEPA24 Uusimaa -hankkeen projektipäällikkö Anne Laitinen Anne Laitinen, kommenttipuheenvuoro Tuusulan maahanmuutto- ja työllisyysasioiden päällikkö Laura Knuutila

14.10–14.15 Tauko

14.15 Hankintayhteistyö
Porvoon hankinta-asiantuntija Marja-Leena Virta

14.35 Inspiraatiopuheenvuoro verkostomaisesta työtavasta
Kasvun Katalyytti Oy:n konsultti Kirsi Elina Kallio

14.55 Viestinnän terveiset
Lohjan työllisyyskoordinaattori Anna Lehmuskoski & TEPA24 Uusimaa -hankkeen viestintäasiantuntija Antti Kettunen

15.15–15.30 Tilaisuuden loppusanat
Uudenmaan liiton kehittämispäällikkö Outi Ervasti

Tilaisuuden juontaa TEPA24 Uusimaa -hankkeen viestintäasiantuntija Antti Kettunen.

Kumppanuudella työllistäviä koulutuspolkuja 18.6.

Kumppanuudella työllistäviä koulutuspolkuja – Ajankohtaistietoa TE-uudistuksesta järjestetään tiistaina 18. kesäkuuta kello 9–15 keskustakirjasto Oodin Maijansalissa. Tilaisuus toteutetaan yhdessä ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE:n kanssa.

TEPA24 Uusimaa

Uudenmaan liiton luotsaaman kaksivuotisen TEPA24 Uusimaa -hankkeen ytimessä on valmistautuminen TE-palveluiden uudistukseen ja työllisyysalueet ylittävään yhteistyöhön maakunnan laajuisesti. Työ- ja elinkeinopalveluiden järjestämisvastuu siirtyy kunnille vuoden 2025 alussa.

Anne Laitinen

Projektipäällikkö