Kategoriat:

Yleisöä ja lava konsertissa Allas Sea Poolilla Helsingissä. Korkealta otettu kuva yleisöstä ja taustalla näkyy SkyWheel Helsinki, Katajanokan rakennuksia ja meri. Taustalla myös sateenkaari. Uutinen

15.6.2022

Ilmasto- ja kiertotalousasioihin vauhtia luovilla aloilla

Luovat alat ovat vahvasti mukana edesauttamassa ilmastonmuutoksen hillintää ja etsimässä tapoja lisätä kiertotaloutta. Luovien alojen ekologisen kestävyysmurroksen toimenpideohjelmaa aletaan työstämään Uudenmaan liiton hallinnoimassa hankkeessa, joka alkaa elokuussa.

Kasvokuva Simo Haanpäästä ja teksti Asiantuntijuus esiin. Blogi

15.6.2022

Canemure-hanke hakee toimivimpia konsepteja kuntien ilmastotyöhön

Uudenmaan liiton ilmastotyössä panostetaan nyt käytännön hillintätoimien edistämiseen. Toimiin pureudutaan syksyllä Ilmastoverstas-webinaarisarjassa. Ensimmäinen Ilmastoverstas järjestetään 18.8. klo 9–11, aiheena kuntien keinot vaikuttaa rakentamisen päästöihin.

Teksti: "Kuukauden ilmastokasvo" ja kasvokuva haastatellusta henkilöstä. Artikkeli

13.6.2022

Ilmastotyötä yli valtionrajojen – Mitkä asiat ovat pinnalla Ruotsin ilmastotyössä?

Projektiasiantuntija Liisa Perjo aloitti maaliskuussa työt Uudenmaan liiton ilmastotyön kansainvälisen yhteistyön parissa. Perjon avulla uusimaalaiseen ilmastotyöhön saatiin kansainvälistä näkemystä ja uusia ajatuksia. Tässä Kuukauden ilmastokasvo -haastattelussa hän kertoo omasta työstään, ilmastotyöstä muualla Euroopassa ja menneen kevään mietteistä.

Yhdeksän kuvaa Uusimaa-viikon tapahtumista. Kuvissa on ihmisiä sisällä ja ulkona, tehtaassa, istumassa yleisössä ja nuotion äärellä... Uutinen

16.5.2022

Uusimaa-viikko esitteli ympäristöviisasta maakuntaa

Uusimaa-viikkoa päästiin viettämään kahden vuoden tauon jälkeen kasvokkain järjestettävissä tapahtumissa. Viikon kymmenet tapahtumat kutsuivat tutustumaan ympäristöviisaaseen maakuntaamme 9.–13. toukokuuta. Kiitos järjestäjille ja osallistujille – te teitte viikon!