Kategoriat:

Kolme kasvokuvaa ja EER-ikoni. Blogi

29.3.2022

Tule mukaan kokeilemaan ja luomaan yhteistyössä uutta vihreää kasvua

Uusi ohjelmakausi Euroopan unionissa tarjoaa paljon rahoitusmahdollisuuksia vihreiden, digitaalisten ja kiertotalouteen perustuvien toimien edistämiseen. Kutsumme uusimaalaiset tahot yhteistyöhön, jotta saamme parhaalla mahdollisella tavalla hyödynnettyä tarjolla olevan EU-rahoituksen.

Sininen ympyrä, jossa tekstit Uudenmaan yrityspalkinto, Nyländskt företagpris. Uutinen

28.3.2022

Tervetuloa ehdottamaan Uudenmaan yrityspalkinnon saajia

Uudenmaan liitto kumppaneineen etsii jälleen yrityksiä, jotka ansaitsevat tulla palkituiksi Uudenmaan yrityspalkinnolla. Palkintosarjoja on kolme, ja tällä kertaa yhteisenä valintaperusteena painotetaan vihreää ja digitaalista yrittäjyyttä. Sarjat ovat pk-yritys, startup-yritys ja kiertotalousyritys.

Artikkeli

18.3.2022

Ilmastonmuutos vaikuttaa metsiin – Kunnille tietoa muutoksiin sopeutumisesta

Uudenmaan liiton käynnistämän Kuntametsien kestävä monikäyttö -projektin ensimmäinen työpaja pidettiin maaliskuun alussa. Teemana oli tulevaisuuden ilmastoon sopeutuva metsänhoito, joka onkin aiheena hyvin ajankohtainen. Vain muutamaa päivää aikaisemmin julkaistiin hallitusten välisen ilmastopaneelin IPCC:n uusin raportti, joka painotti sopeutumistoimien tärkeyttä kaikilla sektoreilla.

Mustavalkoinen lähikuva hymyilevästä Anne Lahdesta. Hänellä on tummat lyhyehköt hiukset ja silmälasit. Kuvassa vihreä pallo, jossa teksti EER 2022 Uusimaa. Blogi

16.3.2022

Mikrokurssit kasvattavat yrittäjien osaamista

Euroopan yrittäjyysaluevuonna 2022 Uudellamaalla innostetaan yrittäjiä kestävään uusiutumiseen ja digitalisaatioon. Osana teemavuotta Laurea-ammattikorkeakoulu pilotoi maksuttomia mikrokursseja Uudenmaan pk-yrittäjille, kirjoittaa Anne Lahti blogikirjoituksessaan.

2.3.2022

Valtio tukee uusien laajakaistayhteyksien rakentamista Uudellamaalla

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom tukee nopeiden kiinteiden laajakaistaverkkojen rakentamista myöntämällä valtiontukea. Enemmistöllä uusimaalaisista on jo käytössään nopea laajakaistayhteys. Maakunnasta löytyy kuitenkin vielä alueita, joilla nopeaa yhtyettä ei ole.