Landskapsparlamentet kallar i slutet av oktober

Nylands landskapsparlament ordnas i år 31.10–1.11. Välkommen till landskapets årliga toppenevenemang. Det lönar sig att boka datumet för parlamentet i kalendern redan nu. Vi skickar programmet och ytterligare information i slutet av augusti då vi börjar ta emot anmälningar.

Det utlovas fler möjligheter till diskussion än tidigare, för programmet består till stor del av paneldiskussioner. Temana är klimatarbete, FoUI-satsningar, sysselsättningsmål, välfärdsområdenas framtid samt trafikfrågor.

Den första dagens program äger rum i Sokos Hotel Tripla i Böle med goda förbindelser. Programmet fortsätter på den trivsamma och förnyade båten Victoria som åker till Tallinn. Du kan delta enbart i den del av programmet som ordnas i land eller i hela evenemanget inklusive kryssning. Det är också möjligt att göra en kort vistelse i Tallinn.

Nylands landskapsparlament är ett påverkarforum som årligen samlar flera hundra deltagare till att diskutera aktuella teman. Höstens parlament har etablerat sig som ett mötes- och diskussionsforum för regionens beslutsfattare och sakkunniga.

Vi hörs efter sommarens semesterperiod!

Ytterligare upplysningar:

Programinnehåll: