Välkommen till landskapsparlamentet 31.10–1.11 – Anmälan är öppen

Merimaisema Helsingistä, logo Uudenmaan maakuntaparlamentti, Nylands landskapsparlament 31.10.-1.11.2024.

Landskapets årliga toppevenemang återvänder efter ett års paus. Det utlovas fler möjligheter till diskussion än tidigare, för programmet består till stor del av paneldiskussioner. Temana är klimatarbete, FoUI-satsningar, sysselsättningsmål, välfärdsområdenas framtid samt trafikfrågor.

Torsdagen den 31 oktober klockan 9–16.30 äger parlamentet rum i Sokos Hotel Tripla med goda förbindelser. Programmet fortsätter på den trivsamma färjan Victoria som går till Tallinn. Färjan anländer till Helsingfors fredagen den 1 november kl. 16. Du kan delta antingen enbart i den del av programmet som ordnas i land eller i hela evenemanget inklusive kryssning.

Landskapsfullmäktigeledamöterna, landskapsstyrelseledamöterna och deras ersättare, revisionsnämnden, valberedningskommittén samt regionens riksdagsledamöter hör till våra inbjudna gäster. För övriga är deltagaravgiften förmånlig. Prisuppgifterna hittar du i slutet av det här meddelandet.

Bekanta dig med programmet och boka din plats senast den 19 september!

Upplysningar:

Program: