Kategoriat:

28.8.2023

Maakuntahallituksen päätökset 28.8.

Uudenmaan maakuntahallitus kokoontui maanantaina 28. elokuuta. Hallitus päätti antaa lausunnon Kirkkonummen Pohjoisen liikennekäytävän osayleiskaavaehdotuksesta. Maakuntajohtajan tehtävien väliaikaisesta hoitamisesta päätettiin, että aluekehittämisen vastuualueen johtaja Juha Eskelinen toimii maakuntajohtajan sijaisena.

Maakuntajohtajan rekrytointi. Uutinen

25.8.2023

Oker-Blom, Pautola-Mol, Telén etenevät maakuntajohtajan valintaprosessissa

Uudenmaan maakuntajohtajan rekrytointia valmisteleva maakuntavaltuuston ja -hallituksen jäsenistä koostuva ryhmä on päättänyt, että soveltuvuusarviointien jälkeen kaikki kolme kärkihakijaa jatkaa maakuntahallituksen haastatteluihin ja valtuuston kuultavaksi. Kärkikolmikko on Jan D. Oker-Blom, Niina Pautola-Mol ja Tuija Telén.

Sinisellä pohjalla piiroskuvia, esimerkiksi idealamppua pitelevä käsi, kerrostalo ja puita. Uutinen

21.8.2023

EAKR-rahoitushaku avoinna viidessä Etelä-Suomen maakunnassa

Uudenmaan liitto avasi 28. elokuuta rahoitushaun Euroopan aluekehitysrahastosta (EAKR) Hämeen, Kymenlaakson, Päijät-Hämeen, Uudenmaan ja Varsinais-Suomen maakunnissa. Samana päivän järjestettiin hakuinfo verkossa. Haku päättyy 29. syyskuuta.

Ilmakuva Helsingin keskustasta. Blogi

21.8.2023

EU:n kohuttu ennallistamisasetus etenee

Euroopan komissio julkaisi vuosi sitten ehdotuksensa ennallistamisasetuksesta, joka tähtää luontokadon pysäyttämiseen ja luonnon monimuotoisuuden edistämiseen. Asetus eteni kesällä kolmikantaneuvotteluihin komission, parlamentin ja neuvoston välillä.

Maakuntajohtajan rekrytointi. Uutinen

15.8.2023

Haastattelut maakuntajohtajan virkaan käynnissä

Uudenmaan maakuntajohtajan rekrytointia valmisteleva maakuntavaltuuston ja -hallituksen jäsenistä koostuva ryhmä on valinnut haastatteluihin seuraavat virkaa hakeneet: Jan D. Oker-Blom, Niina Pautola-Mol ja Tuija Telén.

Blogi

9.8.2023

Miten käy maahanmuuton tulevina vuosina?

Uusimaa tarvitsee kymmeniätuhansia osaajia ja tekijöitä, jotta alueen elinvoimaisuus on mahdollista säilyttää, kirjoittaa suunnittelupäällikkö Ulla-Mari Karhu.

Sitaattina: "Yrityskyselyt antavat arvokasta tietoa kaupunkikehittämiseen". Lisäksi henkilön kasvokuva. Artikkeli

7.8.2023

Helsingin kaupunki keräsi yrityksiltä palautetta ja kehitysideoita

Helsingin kaupunki on selvittänyt vuodesta 2016 lähtien yritysten näkemyksiä Helsingin elinvoimaan ja yritysmyönteisyyteen vaikuttavista tekijöistä. Tänä keväänä tulokset koottiin ensimmäistä kertaa laajaksi selvitykseksi. Erityisasiantuntija Kaisa Saario vastasi kysymyksiimme Helsingin kaupungin yrityskyselystä ja sen toteuttamisesta.

Ilmakuva, jossa silta meren yli, taloja sekä kauempana taustalla saaria. Uutinen

4.8.2023

Uusimaa Euroopan toiseksi innovatiivisin alue

Uusimaa on Euroopan toiseksi innovatiivisin alue alueiden innovatiivisuutta mittaavassa vertailussa (Regional Innovation Scoreboard 2023). Heinäkuussa julkaistun vertailun mukaan Uudenmaan innovaatiokyvykkyys on noussut 18 prosentilla vuodesta 2016.

Ihminen kävelee metsässä reppu selässä. Artikkeli

28.6.2023

Hajaantukaa, Uudenmaan luonto kutsuu!

Kesällä Uusimaa tarjoaa paljon erilaista koettavaa ja nähtävää luonnon vehreydessä ja meren kimmellyksessä. Tutustu kohteisiin verkossa, niin kesäretkelle on helppo lähteä.

Ilmoitus

28.6.2023

Maakuntavaltuuston kokouksen 13.6.2023 pöytäkirja on julkaistu

Uudenmaan maakuntavaltuusto kokoontui 13. kesäkuuta. Kokouksen tarkastettu pöytäkirja on nyt julkaistu verkkosivuillamme. Kuntien ja kuntalaisten katsotaan saaneen tiedon maakuntavaltuuston päätöksistä seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on julkaistu.