Kategoriat:

Vuoden 2022 uusimaalaisten yritysten edustajat kunniakirjojen ja kukkien kanssa. Uutinen

5.10.2021

Vuoden uusimaalaiset yritykset palkittiin kolmessa sarjassa – Upeita tuloksia vaikeina aikoina

Vuoden uusimaalaiset yritykset 2022 on julkistettu. Kaupan ja palvelualan yritysten sarjan voitti paloturvallisuusalan kehityksen vauhdittaja KT Paloturvapalvelut. Tuotannolliseksi yritykseksi valittiin arkkitehtonisen rakentamisen ja julkisivusuunnittelun asiantuntija Alupro. Nähtävyys- ja elämyslentoja tarjoava Helsinki Citycopter palkittiin start up -sarjan parhaana.

1.10.2021

Hallitus leikkasi Uudenmaan EU-rahoitusta – Komissio olisi ollut avokätisempi

Hallituksen talouspoliittinen ministerivaliokunta päätti torstaina 30. syyskuuta EU:n alue- ja rakennepolitiikan ohjelman rahoituksen kansallisesta jaosta maakuntien kesken. Uudenmaan rahoituspotti on alle 62 miljoonaa euroa, eli vain 5,2 euroa yhtä uusimaalaista kohti vuodessa. Lapissa vastaava summa on 148 euroa asukasta kohti.

Artikkeli

29.9.2021

Suurten liikennehankkeiden vaikutukset aluekehitykseen

Suurten liikennehankkeiden vaikutukset aluekehitykseen -tutkimus on osa BSR Access -hankealustaa, ja sen tavoitteena on kuvata ja analysoida valittujen eurooppalaisten rajat ylittävän suurten liikennehankkeiden laajempia taloudellisia vaikutuksia.

Blogi

17.9.2021

Onko opiskelija Lapissa arvokkaampi kuin Uudellamaalla?

EU:n alue- ja rakennepolitiikan varojen jakamisesta maakuntien kesken on syntynyt kiista. Työ- ja elinkeinoministeriö on jakamassa EU:sta Suomeen saatua pottia niin, että mitä vähemmän alueella on ihmisiä, sitä enemmän sinne annetaan rahaa.

Kaukojuna menossa Pasilan ratapihalla kohti Helsingin keskustaa. Blogi

15.9.2021

Petri Suominen: Ratahankkeet on priorisoitava tarkasti

Suomessa on viime vuosina ollut esillä poikkeuksellisen monia ratahankkeita. Suurimman huomion ovat luonnollisesti saaneet suurimmat hankkeet. Kyseessä ovat miljardien eurojen kustannukset, joten on tärkeää priorisoida käynnistettäviä hankkeita. Kaikkia ei voida toteuttaa, ainakaan samanaikaisesti.

Harmaalla pohjalla oranssi puhekupla, jonka sisällä megafoni. Uutinen

14.9.2021

Uudenmaan maakuntavaltuustoon nimettiin 83 kuntien edustajaa

Uudenmaan kuntien edustajainkokous on tänään valinnut maakuntavaltuuston kuntavaalikaudelle 2021– 2025. Uudenmaan liiton ylintä päätösvaltaa käyttävässä valtuustossa on 83 jäsentä, jotka ovat edustamiensa kuntien valtuustojen jäseniä.

Vaaleahiuksinen hymyilevä Pia Tynys toimiston käytävällä. Blogi

13.9.2021

Pia Tynys: Maailma tarvitsee nopeita ilmastoetenijöitä

Uusi luonnos ilmastolaiksi oli juuri lausunnoilla. Uudistetun lain tavoitteena on hillitä ilmastonmuutosta ja edistää ilmastonmuutokseen sopeutumista sekä varmistaa, että Suomi saavuttaa hiilineutraaliuden vuonna 2035 ja täyttää kansainväliset ilmastositoumukset.

Maakuntajohtaja Ossi Savolainen sinisessä paidassa, taustalla vihreitä puita ja rakennus. Blogi

2.9.2021

Passi passaa Uudellemaalle

Kannatan koronapassin käyttöönottamista. Erityisesti Uusimaa tarvitsee sitä. Matkailu- ja ravintola-alalla työskentelee maakuntamme alueella 33 000 henkilöä ja kulttuuritoimialoilla 47 000 henkilöä. Puolet Suomen tapahtumateollisuuden henkilöstöstä työskentelee täällä. Tai siis työskenteli, ennen kuin korona alkoi tehdä tuhojaan.