Kategoriat:

Puurakenteinen Allas Sea Pool, taustalla maailmanpyörä. Etualalla kaksi pyöräilevää henkilöä. Blogi

12.4.2021

Kulttuuri on uusmaalaisuuden ydintä

Kulttuuri- ja tapahtumatoiminta keskittyy Suomessa vahvasti Uudellemaalle. Koko maan kulttuurisektorin henkilöstöstä ja toimipaikoista yli puolet sijaitsee täällä, ja alan liikevaihdosta jopa 70 % syntyy Uudellamaalla.

30.3.2021

Uudenmaan maakuntakaavojen karttapalvelu uudistui

Uudenmaan liiton ylläpitämä karttapalvelu tuo jatkossakin alueen maakuntakaavat kaikkien selailtaviksi verkkoon. Uudistuksessa palvelu sai lisää hyödyllisiä ominaisuuksia ja uuden ilmeen sekä uuden osoitteen.

Blogi

26.3.2021

Meidän upeat ammattikorkeakoulumme

Maakuntajohtaja Ossi Savolaisella oli kunnia pitää tänään puheenvuoro ammattikorkeakoulujen 25-vuotisjuhlakokouksen etätilaisuudessa. Hän painotti, että kuluneen taipaleen aikana ammattikorkeakoulut ovat lunastaneet paikkansa Suomen keskeisimpinä tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimijoina.

25.3.2021

Korona vaurioittanut Uudenmaan nuorten työllisyyttä

Koronan vaikutukset osuvat etenkin uusimaalaisiin nuoriin. Erityisesti alle 25-vuotiaiden työllisyystilanne on heikentynyt pääkaupunkiseudulla. Nuorten työllisyystilanteessa on kuitenkin vaihtelua Uudenmaan kunnissa.

Kolme muistilappua, joissa puhekuplia, hahmoja ja idealamppu. Uutinen

24.3.2021

Uusimaa-ohjelman valmistelu etenee työpajoissa

Uudenmaan kehittämistarpeista keskusteltiin noin 60 osallistujan voimin Uusimaa-ohjelman työpajassa perjantaina 19.3. Maakuntaohjelman kolme kehittämisen pääteemaa koskevat hyvinvointia, kilpailukykyä ja ympäristöä. Näitä teemoja työstettiin osallistujien kesken tarkemmin.

Puinen laituri kallioisella maaperällä ja tyyni meri. Uutinen

11.3.2021

Saataville kuukausittain päivittyvää tilastotietoa Uudenmaan matkailusta

Maaliskuusta alkaen käytössä oleva Visitory.io-palvelu kuvaa Uudenmaan majoitustietoja sekä lento- ja laivaliikenteen matkustajamääriä. Tuoreimmat tiedot päivittyvät palveluun seuraavan kuukauden aikana. Tietoja voi myös verrata muihin alueisiin tai aikaisempien kuukausien ja vuosien tilanteeseen.

Blogi

11.3.2021

Mitä Liikenne 12 -suunnitelma tarjoaa Uudellemaalle?

Suomen ensimmäisen valtakunnallisen liikennejärjestelmäsuunnitelman tavoitteet ovat hyviä, mutta vaikuttavuudessa, rahoituksessa ja yhteistyössä riittää vielä parannettavaa, kirjoittaa Uudenmaan liiton liikennesuunnittelupäällikkö Petri Suominen.