Kategoriat:

Syksyinen jokimaisema Porvoosta. Artikkeli

30.4.2021

Porvoossa edistetään kestävää työmatkaliikkumista

Porvoon kaupunki käynnisti viime toukokuussa puolitoistavuotisen työ- ja työasiamatkojen liikkumisen ohjaukseen tähtäävän hankkeen. Tavoitteena on luoda työntekijöiden hyvinvointia edistäviä liikkumiskäytäntöjä porvoolaisille työpaikoille ja vähentää työmatka- ja työasiamatkaliikkumisesta aiheutuvia kasvihuonekaasupäästöjä.

Vihreitä lehtiä kasvava nuoli osoittaa ylöspäin. Artikkeli

29.4.2021

Avaus Uudenmaan kiertotalouslaaksosta liikkeelle

Uudenmaan liiton, Teknologian tutkimuskeskus VTT:n ja CLIC Innovationin käynnistämä yhteinen avaus Uudenmaan kiertotalouslaakson kehittämisestä on päässyt vauhtiin. Tavoitteena on vauhdittaa vihreää siirtymää, edistää merkittävästi kiertotaloutta maakunnassa ja tarjota alusta kansainvälisen liiketoiminnan ja yhteistyön tarpeisiin.

Ilmakuvaa Helsingin Kalasatamasta. Kaksi korkeaa kerrostaloa, kolmas rakenteilla. Uutinen

22.4.2021

Uudenmaan yritysten tila on heikentynyt koronakriisin aikana

Koronakriisi on vaikuttanut monien yritysten toimintaan ja viimeisimmät rajoitukset ovat haastaneet entisestään yritysten tilannetta. Esimerkiksi konkurssihakemusten määrä on kasvanut rajusti helmi-maaliskuussa. Kolmannes Suomen yrityksistä sijaitsee Uudellamaalla, joten alueen yritysten menestyminen kumuloi Uudenmaan lisäksi koko Suomen menestymistä.

Blogi

19.4.2021

Miten hallinto voi myötävaikuttaa Uudenmaan liiton uudistumiseen?

Uudenmaan liitolla on vuoteen 2029 ulottuva strategia oman toimintansa uudistamiselle. Liiton työn vaikuttavuuden näkökulmasta hallinnon keinovalikoimaan kuuluvat esimerkiksi prosessien laadukkaista lopputuotoksista huolehtiminen, asiakaslähtöinen ja tehokas asian- ja tiedonhallinta, tarkoituksenmukaiset työmme ohjaus- ja seurantavälineet sekä asioiden selkeyden ja ymmärrettävyyden varmistaminen molemmilla kotimaisilla kielillä.

Blogi

16.4.2021

Uusimaa tarvitsee luottamusta

Aluekehittämisen johtaja Juha Eskelinen näkee, että ihmisten välinen luottamus on yhteiskunnan kantava voima. Hyvinvointi rakentuu luottamuksen pohjalle ja sillä estetään eriarvoistumista. Vuosien 2022–2025 maakuntaohjelma on juuri nyt valmistelussa ja luottamuksen rakentaminen tulee siinä olemaan keskiössä.

Puurakenteinen Allas Sea Pool, taustalla maailmanpyörä. Etualalla kaksi pyöräilevää henkilöä. Blogi

12.4.2021

Kulttuuri on uusmaalaisuuden ydintä

Kulttuuri- ja tapahtumatoiminta keskittyy Suomessa vahvasti Uudellemaalle. Koko maan kulttuurisektorin henkilöstöstä ja toimipaikoista yli puolet sijaitsee täällä, ja alan liikevaihdosta jopa 70 % syntyy Uudellamaalla.