Kategoriat:

Kallioita, jonka päällä rakennus. Taustalla meri, etualalla vihreitä pensaita. Uutinen

20.5.2021

Korona kurittanut Uudenmaan matkailua rajusti

Koronakriisi on iskenyt Uudenmaan matkailutoimialoille rajusti. Epidemian puhkeamisen jälkeen ulkomainen matkailu on lähes tyrehtynyt ja viimeisimpien tilastojen perusteella tilanne näyttää edelleen synkältä. Merkit epidemiatilanteen helpottumisesta luovat kuitenkin uskoa alan vähittäisestä toipumisesta.

17.5.2021

Maakuntahallituksen päätökset 17.5.

Uudenmaan maakuntahallitus kokoontui maanantaina 17. toukokuuta etäyhteyksin. Hallitus hyväksyi liiton lausunnon Hangon Koverharin ja Lappohjan yleiskaavaehdotuksesta. Euroopan yrittäjyysalue -teemavuoden tueksi päätettiin perustaa hanke ”Vihreän ja digitaalisen yrittäjyyden tukeminen Uudellamaalla”.

Mies ja koira kävelemässä omakotitaloalueella talvisena päivänä. Uutinen

11.5.2021

Östersundomin alueen maakuntakaava sai lainvoiman

Uudenmaan 2. vaihemaakuntakaavaan sisältyvä Östersundomin alueen vaihemaakuntakaava on nyt lainvoimainen. Korkein hallinto-oikeus on 10.5.2021 antamallaan päätöksellä pitänyt hallinto-oikeuden aiemman päätöksen voimassa ja hylännyt kaikki kaavaa koskevat valitukset.

Henkilö istuu nojatuolilla. Blogi

6.5.2021

Kohti aivoystävällistä työarkea

Aivojen hyvinvointi edellyttää itsensä johtamisen lisäksi koko organisaation toimintatapojen tarkastelua. Aivotutkimus osoittaa, että emme pysty jakamaan tarkkaavaisuuttamme. Silti hypimme tehtävästä toiseen, reagoimme ärsykkeisiin ja yritämme tehdä useampaa tehtävää yhtä aikaa.

Etualalla vihreitä pensaita, keskellä merta ja veneitä, taustalla kerrostaloja. Uutinen

6.5.2021

Koronatartuntojen kevään huippu Uudellamaalla laantunut

Tänään ilmestynyt Uudenmaan tilanneraportti avaa, miten koronatartuntojen tilanne on kehittynyt Uudellamaalla ja millaiset ovat olleet alueelliset erot. Alle 18-vuotiaden tartuntojen määrä on selkeästi kasvanut vuonna 2021.

Maisema kesäiseltä maantieltä. Uutinen

5.5.2021

Valtatie 2 -edunvalvonnalle lisää vaikuttavuutta eduskuntaan

Eduskuntaan on perustettu Valtatie 2 -ryhmä, joka koostuu tien vaikutuspiirin kansanedustajista. Sen tavoitteena on valtatien hankkeiden poliittinen edistäminen. Ryhmä tehostaa edunvalvontaa yhteistyössä yli puolue- ja vaalipiirirajojen. Valtatie 2 kulkee Helsingistä Poriin.

Syksyinen jokimaisema Porvoosta. Artikkeli

30.4.2021

Porvoossa edistetään kestävää työmatkaliikkumista

Porvoon kaupunki käynnisti viime toukokuussa puolitoistavuotisen työ- ja työasiamatkojen liikkumisen ohjaukseen tähtäävän hankkeen. Tavoitteena on luoda työntekijöiden hyvinvointia edistäviä liikkumiskäytäntöjä porvoolaisille työpaikoille ja vähentää työmatka- ja työasiamatkaliikkumisesta aiheutuvia kasvihuonekaasupäästöjä.

Vihreitä lehtiä kasvava nuoli osoittaa ylöspäin. Artikkeli

29.4.2021

Avaus Uudenmaan kiertotalouslaaksosta liikkeelle

Uudenmaan liiton, Teknologian tutkimuskeskus VTT:n ja CLIC Innovationin käynnistämä yhteinen avaus Uudenmaan kiertotalouslaakson kehittämisestä on päässyt vauhtiin. Tavoitteena on vauhdittaa vihreää siirtymää, edistää merkittävästi kiertotaloutta maakunnassa ja tarjota alusta kansainvälisen liiketoiminnan ja yhteistyön tarpeisiin.

Ilmakuvaa Helsingin Kalasatamasta. Kaksi korkeaa kerrostaloa, kolmas rakenteilla. Uutinen

22.4.2021

Uudenmaan yritysten tila on heikentynyt koronakriisin aikana

Koronakriisi on vaikuttanut monien yritysten toimintaan ja viimeisimmät rajoitukset ovat haastaneet entisestään yritysten tilannetta. Esimerkiksi konkurssihakemusten määrä on kasvanut rajusti helmi-maaliskuussa. Kolmannes Suomen yrityksistä sijaitsee Uudellamaalla, joten alueen yritysten menestyminen kumuloi Uudenmaan lisäksi koko Suomen menestymistä.