Kategorier:

Blogg

22.3.2021

Vad har trafiksystemplan Liikenne 12 att ge Nyland?

Finlands första riksomfattande trafiksystemplan har ett gott syfte, men den lämnar en del i övrigt att önska då det gäller relevans, finansiering och samarbete, skriver Nylands förbunds trafikplaneringschef Petri Suominen.

11.3.2021

Nyländsk turiststatistik som uppdateras varje månad lanseras

I tjänsten Visitory.io, som har lanserats i mars, visas uppgifter om logi i Nyland och om passagerarvolymer i flyg- och fartygstrafiken. Tjänsten uppdateras med färsk information i nästa månad. Man kan också jämföra med uppgifter om andra regioner eller om föregående månader eller år.

4.2.2021

Eero Venäläinen blir byråchef för Helsinki EU Office

Nylands förbunds utvecklingschef Eero Venäläinen har utsetts till byråchef för Helsinki EU Office. Han tillträder i början av april. Byråns nuvarande chef Krista Taipale övergår i början av mars i Tavastlands förbunds tjänst.

25.1.2021

Verkställighetsförbud för helheten Nylandsplanen

Helsingfors förvaltningsdomstol har utfärdat en rad handläggningsbeslut om helheten Nylandsplanen och belagt planen med verkställighetsförbud så länge domstolen behandlar ärendet. Orsaken är de besvär som har anförts med anledning av planerna.